Wednesday, June 12, 2013

Antara Angin Dan Jakarta

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera kepada semua rakan-rakan. Diharap agar semuanya dalam keadaan sihat-sihat sejahtera hendaknyer yerk??

 Nih nak citer perbualan dengan adik aku yang berumur 10 tahun.

Pada suatu petang yang damai, disebuah kampung yang kelilingnya adalah sawah padi yang sedang menghijau. Terdapat seorang abang dan seorang adik duduk dipangkin bawah rumah nendanya. Mengambil angin petang dan dihembus angin sepoi-sepoi bahasa.

Si abang sedang menggunting cengkih untuk ditaburkan ke atas susunan tembakau yang berada pada hamparan kertas puteh bercap TCT. Di sebelah mereka terhidang sepinggan keledek goreng yang masih panas dan seteko kopi o panas yang masih belum bertuang.

Adik :: Bang, abang tawu Kawasaki KLX??

Abang :: Tawu.

Adik :: Tuh moto jenis ape bang??

Abang :: Scrambler.

Adik :: Laju tak??

Abang :: Yang berapa CC punye??

Adik :: Yang biasa orang main motocross tuh berapa CC bang?

Abang :: Ada 125, ada 150, paling tinggi 200 CC.

Adik :: Abang ingat ta semalam masa beli sate tu?? Yang adik nampak tu?? Tu berapa CC??

Abang :: Owh... Tu 150 tuh.

Adik :: Laju tak??

Abang :: Laju jugak la.

Adik :: Dengan LC abang, mana lagi laju??

Abang :: Kalau yang semalam punye tuh, sah2 la LC abang menang.

Adik :: Owh~~

Abang :: Kenape??

Adik :: Patut abang tak beli scrambler kan??

Abang :: Tak jugakkk~~
(sambil gulung-gulung kertas puteh bersama ramuan tadi)

Adik :: Kenape bang??

Abang :: Moto abang dah bikin. Sebab tuh laju.

Adik :: Owh, kalau biasa punye, moto abang kalah la??

Abang :: Agaknye la, tak penah test.

Adik :: Kenapa abang tak beli scrambler dulu??

Abang :: Tak laju.

Adik :: Tadi abang kata laju??

Abang :: Kalau standard, biasa-biasa, tak laju.

Adik :: Owh, CC moto abang berapa??

Abang :: 135CC.

Adik :: Kalau macam tu, menang la scrambler.

Abang :: Tengok rider jugak.

Adik :: Abang dah kalah 15CC. Laju la lagi scrambler tu.

Abang :: Yelahh~~

Adik :: Kenape abang tak beli scrambler bang??

Abang :: Tak cantek.

Adik :: Adik tengok lagi cantik dari LC.

Abang :: Tak minat.
(sambil nyalakan api dihujung perapan ramuan berbalut puteh tadik)

Adik :: Kenapa tak minat bang??

Abang :: Ntah. Macam tak sport jek??

Adik :: Adik rasa lagi sport la bang, cube abang tgk lampu dia, boleh tuko-tuko, boleh bikin lain.

Abang :: Tak minat.

Adik :: Laju, cantik, boleh bikin, kenapa pulak abang boleh tak minat?? Bukan abang minat bikin moto ke bang??

Abang :: Abang lagi minat LC.

Adik :: Owh~~ Memang abang langsung tak minat scrambler la ni??

Abang :: Takkk....

Adik :: Kalau orang bagi free bang??

Abang :: Abang Jual.

Adik :: Kenape??

Abang :: Tak minat jugak.

Adik :: Tapii~~ Free Tu??

Abang :: Yang sebenarnyer. Abang tak minat sebab abang pendek... Tawu?? Scrambler tuh tinggi~~ Abang ko nih, tarap2 tinggi budak sekolah jek. Tu tengok moto LC tuh, Adik dah boleh letak kaki kan kalau turun tongkat??

Adik :: A ah. Kenape eh?? Kenape LC Wak Awok, adik tak sampai??

Abang :: Sebabbbbb~~ Abang dah loweredkan spring dia depan belakang. Senang, Tak hinjut2 bawak moto. Bawak kat hiway pon potong angin, tak kena tiup angin lori beso. Tawu??~~

Adik :: Owhhh~~ Hikhikhik. Tak sampai~~
(Sambil mencapai keledek goreng dan berhenti untuk bertanya secara lanjut)

Kawasaki KLX 150

My Yamaha LC 135


Bebantal Air Love 4 Strokes.

Budak Degil

8 comments:

LiaNa YuSoF said...

errr.. apa kena mengena "antara angin dan jakarta"??

Hustler said...

Lau ko pasan. Sumer tajuk2 entry aku takkan penah ada kaitan dengan isi entry. wakakakaka

LiaNa YuSoF said...

hahaha.. tu mmg dah lama perasan dah... tapi ada jugakla kena mengena sikit..

sebenarnya taktau nak komen apa pasal perbualan adik beradik ni.. hahaha... aku takpandai sgt psal moto, pandai tunggang je.. hehe..

Hustler said...

Hahahahaha..... sengalll...

Ntah, macam menurun plak pangai adik aku nih... tapi mak aku sakap, dia lebih kepada moto... keter kurang, aku dari kecik2 dulu mmg keter la... hakhak...

Anonymous said...

I visited several blogs however the audio feature for audio songs existing at thiks site
is truly marvelous.

Feel free to visit my web-site: numerology number 5 for 2014, ,

Anonymous said...

Another option to eliminating your debt usda home improvement grant
is. It is here that debt consolidation is not offered next to inferior
charge in favor of the various loans.

Feel free to surf to my web-site - cement contractors ()

Anonymous said...

It's very trouble-free to find out any matter on web as compared
to books, as I found this piece of writing at this site.


Look into my blog post: Womens Self Defense Standale

Anonymous said...

Thanks so much for sharing all of the awesome info!
I'm looking forward to checking out more posts!

my web page - teeter hang ups f5000 inversion table