Wednesday, July 27, 2011

Puas Hati

Hahahahahahaha!!! Yeessss!!!! (Muke puas hati)

Sebab?? Hahahaha.. ntah la.. mungkin sebab berjaya menutup mulut orang yang legend kat hiway baru aku lalui tak sampai sebulan nih. Ngeh ngeh ngeh

pagi tadik, aku gi kije lambat cikit. Melalui jalan SKVE. Tibe di sebuah trapik lite. Aku ditegur oleh brader yang pakai Yamaha TZM 150. (trapik lite cini bapok lama merahnya).

Brader : Cantik moto?

Aku  : Biasa jek bang. Moto Lama.

Brader : Selalu aku nampak ko berembat kat cini, bleh tahan laju ko nih.

Aku  : Yeke bang?? Hahahaha.. terlambat kot gi kije.. Hehehehe..

Brader : Nak test?

Aku  : Giler ape brader nih? Da la bawak bini. Adesss... (Tapi aku cakap dalam ati jek la).

Brader : Apsal senyap? Takut?

Aku  : Eh tak la, tanak la bang, tak adil, abg bawak orang, lagi plak, abang 2 stroke, saya 4 stroke jek, mana aci.

Brader : Ko takyah la bagi alasan, takut cakap takut!

Aku  : Eh?? Giler pe brader nih, da la bawak bini, then ajak lumbe cam power sgt, ko moto std jek tawu?? stakat pakai AHM power resing tuh, takyah la nak berlagak, aku dgr jek, ko punya moto lau pakai yamaha sukan atuk aku pun ko boleh kena tapow la. Adess... (tapi tuh cakap dalam ati la, aku juz jawab camni) Ok la lau abg berhajat, nak sampai mana?

Brader : Ko kije mana?

Aku  : Sah Halam.

Brader : Okeh, aku tunggu ko tol batu 3.

Aku  : Pergh!! Giler berlagak brader nih?? Ciap cam dah kompom nak tunggu aku kat tol batu 3? Hahaha.. (dalam ati cuak gak, Mana tawu mmg beliau saje setting sebu kan?, kena tapau aku nanti.)

Maka abg nih pon revving dia punyer moto naik bingit la kat trapik lite tuh. Siyes, 2 stroke punyer moto lau revving, mmg kaw2 punya.

Tentibe, muncul pulak dua bijik lagik, sebijik Yamaha 125 ZR, Sebijik lagik Yamaha 150 FZi. Adess... nih dah macam perang moto yamaha nih. Giler la... 

Aku layankan jek la lau nak test kan, abis masuk lak 125 ngan Fz nih ciap revving bagai, aku join jek la. (even aku tak revving, nanti merdu sangat, munyik ejos aku cam alunan trumpet Kenny G, tawu?? Ngeh ngeh ngeh..

Lepas trapik lite, hampeh!! Baru gear 2, itu TZM dah kena tapau. Laju lagik Fz ngan 125 standard nih. Layankan jek dulu... Atas hiway, yang aku taleh tahan, brader 125 tuh ciap tepuk2 seat blakang lagik ajak cucuk rapat, hahaha.. ko tatau ke, aku test ko jek?? aku gear 3 pon tak abis lagik, lagipun, aku masih tegak, kang lau aku dah sampai tahap kepala masuk bakul, baru meraung ko. (itu aku cakap dalam ati la kan?? hahaha~~

Dah puas, aku letak kaki aku dalam bakul, then dok sebelah 125 tuh, ciap tgk jek beliau, sambil wat isyarat tangan yang membawa maksud "ni je ke?"

Masuk gear 4, aku ade kat sebelah FZ. Aku wat lagik isyarat menghanjeng tersebut. [Aku taleh tgk lame2 sebab aku paki helmet apollo, kang terpusing belakang helmet aku, parah lak aku. hahahaha (helmet santek aku kena curikk!!)]. Tgk kat side mirror, 125 tuh dah tunduk2 cucuk angin belakang, hahaha.. lepas bagi full throttle, tgk side mirror, masing2 dah tak tunduk dah, 'give up'.


Sampai jek tol batu 3, Aku tunggu la mana ntah laki yang bawak bini cam haram tuh, tak sampai2 lak. Penta jek aku tunggu. Dekat 1/2 jam aku tunggu. Lagi 15 minit nak kul 8, aku berembat pergi opis. Hasilnya, jam 07.55 aku sampai dan ciap punch. Hahahahahaha.


Motif?? Motif aku citer nih sebab ntah la, aku ase puas hati sangat dapat nganjing 3 bijik moto Arini. Hahaha.. lau korang tgk muke laki yang bawak bini tuh, ase nak bagi kaki sedas jek ghoman eh. HAhahaha...


Kepada berada brader TZm tuh, lau anda baca ini, bro, ketahuilah, aku tak labur lebih 2K pada moto aku untuk perkara yang tak bawak manfaat. Aku tak buang duit untuk perkara yang tidak boleh buat aku sampai ke Gelang Patah menaiki 'unta' aku nih dalam masa 2 jam stgh dari gombak. tawu??


Dan yang paling penting, aku tak buang duit untuk di play2 oleh sebuah moto standard.. Hahahaha. (terms nih hanya terpakai kepada moto kapcai sahaja, jika anda pemilik superbike? Abaikan, aku takan layan hi rev korang melainkan dalam jalan jem, huahauhauahu.


Sebijik 125 ZR yang aku jumpe. Ihsan Abg Gugel.

FZ tuh pun kaler camnih, mmg model yang ini, model facelift tuh, ngeh ngeh ngeh (Ihsan Abang Gugel Jugak)

Moto nih yang lakinye bawak bini tuh, giler la, lau aku jadik bini beliau, aku mintak cerai kot, hahahahaha. (Juga Ihsan Gugel) 


Bebantal Air Melepaskan Gian

Budak Degil

2 comments:

Miss Tasantek said...

"Penta jek aku tunggu."
naik Pening aku baca berulang kali. memang kalau dah penat merembat penat jadi penta eh?
ok. aku penta ar ini hari. banyak betul kes smpai 26 kes cerai (segala kod cerai) :P

Hustler said...

Hahahaha... ko takan tak tawu kak long weh?? adess... meme la gitu.. hahaha... dah penta, kita buleh minum2 kat felas besar kan?? adess... hampeh ko kak long~~