Monday, January 9, 2012

Bila DSAI Di Bebaskan.

Berdasarkan tajuk di atas, penjelasan yang dapat ditakrifkan adalah ::
(Apsal la ayat gua bapak skema rini?)

Golongan Politik Puak Government
"Lihatlah. Mahkamah kita telah jalankan keadilan. Tiada kena mengena dengan agenda Politik"

Golongan Politik Puak Pembangkang
"Dengan Melepaskan DSAI, kira buleh kata Mahkamah telah menjalankan Keadilankah?"

Golongan Berkopiah Puak Government
"Lepas kat dunia, Tak tentu lepas kat Akhirat."

Golongan Berkopiah Puak Pembangkang
"Tuhan tu Maha Adil. Kalau Dia kata 'Kun'. Maka 'Fayakun'. Doa orang teraniaya, Dia bayar Cash! "

Golongan Lepak Tembok Puak Government
"Wa dengar Itu DSAI dah bebas, wa nak keluar daerah la. Selagi beliau dalam KL, wa takot"
"Lu nak takot ape, jumpe Ah Siang la, tukang 'iron'. Buat cawat besi ciap-ciap"

Golongan Lepak Tembok Puak Pembangkang
"Wa dengar 'otai' kita dah lepas. Wa gerenti ni malam wa nak ajak berjimba2 dengan la jiran kita Toqq"
"Sape Nyot??""
"Latip Siangnyer, Latipah Biler malam"

Aku??
"DSAI tu sape? Kes ape? Bile kenanye? Dah Bebas? Bile?
(Sambil menyuakan daging ayam KFC bahagian dada yang panas-panas ke mulut setelah dicicahkan dengan sos cili ala Thai Krap Krup Pai Dengan muke bersungguh-sungguh menanyakan soalan~~)

Bebantal Air Tengok Je Dari Jauh.
Budak Degil

9 comments:

Pupel Liyana said...

eherm...aku benci politik

Anonymous said...

eh kite pun tengah makan keepci gak...cane leh tersame nih?

-lilo-

Hustler said...

Mazs :: Hahahaha!! jgn benci2... tak suka tak ape... ngee~~~

Mal :: Ahakz!! sebok jek tiru!! hahahaah!!!

cendawanpink said...

itulah lumrah dunia,harta,pangkat dan nama..hahaa..

politik oooo politik.. :D

Hustler said...

Nad :: Hahahaha!!! Kan??? Lalalalala~~~

cendawanpink said...

tau tkpe..
[sambil kunyah lempeng kelape dgn muke yg xmo amek tahu..hahaa..]

Hustler said...

Nad :: Hahahahaha!!!! Aku ciap bayangkan muke selambe ko, sambil kunyah2, tapi mulut cakap. hahaha!!! haram tol.

Cik MeRaH JamBu said...

aku pon tamo amik tau pasal politik ni..tapi tetap juga amik tau weyh..ni demi negara kite..huhuhu semoga Allah sentiasa melindungi kita n negara ini dari segala macam benda tak baik...

Hustler said...

CMJ :: Hahahaha... betul2. amik tawu sudah..... tak perlu hardcore2 sgt....