Monday, September 26, 2011

Sumpah Tak Besh!!

Sebelum memulakan. Cube baca perkataan di Bawah.

MERCEDES

 Dah baca?? Apa tanggapan kome?? Besh?? Ekslusif?? Hebat?? Nampak Kaya?? Eksekutip?? Power??

Aku??
Tak besh. Noktah.

Hahahaha... kenapa?? Sebab aku adalah truly Malaysian driver kot?? Dan jiwa aku bukan ke arah kepada kereta yang bentuknya sama, tapi pada harga sebijik rumah di Mesia dan merayap-rayap kat atas jalan raya.
Minggu lepas aku telah diculik oleh seseorang yang memakai kenderaan seperti nama di atas. Hahahaha...
Oleh sebab aku tak minat luxury car, (aku minat Sports Car jek). Lalu aku mengambil keputusan untuk tidak mengambil tahu akan model2 kenderaan dari nama yang tersebut. Ahakz!!
Meh tgk cikit cane kereta beliau.

Nih tang Meter. Sumpah kelaot aku dok baca apa yang tertera kat meter.

Depannyer sebijik macam nih.

Belakang lak, mmg Sebijan Macam nih. Cume.. keter tuh 4 Pintu n kaler itam.
 P/S :: Gambar Sumber dari Abg Google yang penyayang. Sebab aku tatawu model2 dalam Merc, tapi mmg yang macam tu la yang aku bawak, sebab aku tgk ropernyer same dan haku rembat gambo pon Sebab aku malas nak hamik gambo keter yang aku bawak, hahaha...

Mule2 masuk, Aku dah t'anjat boboy dah. Mana tak, masuk, tutup pintu, masuk kunci keter, tibe2 kusi yang ko duduk tuh, bergerak kedepan mengikut tahap kaki berada di pedal minyak dan berat ko sniri. Stereng lak turun ke bawah betul2 ikut bahu ko tuh. Nak kuo keter balik aku masa tuh.

Okeh, tuh satu. Then masa nak gerakkan keter, Bunyi Tit tot tit tot tit tot ..... Mule2 slow.. pastu makin kuat, makin kuat. Nak tawu ape?? Bunyik lau anda sebagai pemandu atau yang duduk di sebelah pemandu tak pakai seat belt. Hahaha!! Adoii!! aku hengatkan keter nih ade time bomb. Cis...

Kebetulan semasa drive lak ujan renyai2. Laju jek wiper tuh jalan. Siyes, aku tak perlu menekan apa-apa. "Dia Auto" Jawab yang empunya kenderaan biler aku muke dah pelik tgk wiper gerak sniri. Cis lagi...
Then bila drive lak kena lalu2 kat terowong mana ntah aku masuk.. Lampu pun bukak sniri!! Aku ciap menjerit.. "Lampu pon auto??". Tuan yang empunya kenderaan juz cenyum. Cis Lagi la...

 Dok dalam keter lak, siyes tak kena ngan jiwa aku. Senyap seribu bunyik melainkan bunyik cam angin2 yang terlampau sedikit mencuit gegendang telinga aku. Siyes!! Cuba la duduk, lau anda tak bukak radio, ciap buleh dengar bunyik berdesing macam bunyik kat sebuah tempat yang terlalu sunyi bila dok dalam keto tuh. Cis Cis lagi...

Pemanduan?? Boleh la, laju pon laju, tapi time amik korner sangat rasa kaya. Tak ada rasa 'G' Force, Tak rasa macam ada sedikit tekanan ketika membelok pada kelajuan laju. Tak Besh!! Tak feeling!! Cis Cis Lagi Lagi...

Keretanya terlalu byk sensor. Org lalu lalang ketika trapik jem pon, dalam keter leh bunyik2. Sebab macam takut kita terlanggar apa-apa. Mean sensor tuh cam beritahu ada benda kat sekeliling keter tuh. Giler tol. Tak senang ati bawak camtuh. Kalau handling lak, sgt mudah la nak  kawal. boleh dijadikan beginner car. (mampu ke beginner nk pakai merce terus?? adess...)
Cis Lagi dan lagi...

Spotrim?? Beso~~!!! 18 henci!! Mahal lak tuh, Ada cop AMG. Mau kat kedai 9-8 riban tuh. Huh!! Beli tayar pon aku tak mampu kekdahnyer. Jangan kata tayar, Bulb lampu pon tak mampu kot kekdahnyer. Sebijik Bulb lampu dekat 2rat?? Giler la... Hahahaha... Yang Nih Aku suke cikit.. Cis dan giler la...

Masa nak kuo keter lak?? Lepas matikan enjin, cabot kunci rite?? Lepas kunci tercabot jek, Nanti kusi yang ko duduk tuh otomatik ke belakang semula, dan stereng tuh akan naik cam nak memudahkan kome keluo keter.
(No wonder org buncit2 cam haku suke pakai Merc!!)
 [Ke sebab haku yang tak sado diri, nak jugak berlagak kurus?]
Tapi!! Yang paling besh ape?? Biler gi paso malam, Empunya keter tade, dan pemalas nak kuo makan. Suh belikan makanan. So aku drive la. Kuo2 keter, sumer dok tgk atas bawah. Hahahaha.. Dah la gemok, tak hensem, pakai baju melayu ngan Kain pelikat jek. Tapi kuo dari sebuah Merc. Hahahaha...

Keseluruhan?? Aku tak suke bawak Merc. Hahahaha.. Aku Prefer Subaru Imprezza Version 9 or 10. Atau mungkin sebuah Nissan Skyline GTR R-35. Pergh!! Mmg Besh!!

Tapi aku mana mampu. Aku nak beli Kancil Turbo L5 jek la.. Hahaha.. same gak, ade feeling2 bawak Subaru. Hahaha.. Done!!

Bebantal Air tak Suke Merc!!
Budak Degil

4 comments:

Miss Tasantek said...

kerusi bergerak sendiri tu macam Lexus 350 yang dlu aku citer kat kau tu...
aku pon rasa merc bukan yang aku nak..
tu gaya mak datin, gelang kelenting2 boleh lah..
untuk jiwa aku..
aku mungkin perlukan sebijik Volkswagon Gof, barulah ladies in the car :) kikiki..
dan kalau mungkin Bugatti Veyron..kah kah kah...PM pon gleng2 kepala nak pakai.

Hustler said...

Hahahaha... ye la kot kak long... ngeh ngeh ngeh... tapi tak besh la Merc, mmg tak resing langsong.. hahahaha.... Ko tak leh la kak long.. ko hamik la Mini Cooper... Aku suke tgk Pompuan bawak Mini Cooper... Hahahaha...

Like Skyline GTR R35!! Hahahaha

Unknown said...

kete mahal hanya untuk orang pemalas.sekian terima kasih akhirnyadapatjugaaku komen.. geram aku

Hustler said...

Mak Andam :: Hahahaha.. ilang dah ke geram ko?? hahahaha... siyes tak besh... Hahahaha.. cam dok kat zaman yang giler tak adventure.. kihkhikhi.. I like keter aku algik... hahahaha