Thursday, September 29, 2011

Apakah Neraka?? Sangat-sangat tak sejuk okeh???

Wa skang tinggal di Putrajaya. Yup. Wilayah yang dulu2 gua cam adess... wa akan bercakap camni. "Kena dok cini?? Jam 8 malam dah leh tido atas jalan." Paham maksud tuh?? Tak paham sudah.

Setelah hampir 3 bulan wa tinggal di Putrajaya, wa rasa kan, ada jenis-jenis dan kaum-kaum yang berlainan dari jenis-jenis dan kaum-kaum macam kat KL. Kaum di sini tidak membawa maksud kepada kaum/ras yang ada dimesia. Lu tak paham, lu bukak kamus Mat Remp. Tanak?? Pokok dek kao la kan??

Kaum utama yang wa selalu jumpe tatkala wa jenjalan kat Putrajaya, jenis yang takleh tgk org tu macam up cikit. Okeh, jujur ejos moto wa boleh dikategorikan kepada lebih kepada bunyik sebuah feri yang selalu belayar di Pulau Pinang. Tapi!! Byknyer yang aku jumpe kat Putrajaya camni la. Kaum2 yang taleh tgk org up. Aku baru lepak trapit lite je, dah rev2. Cam ajak lumba. Korang boleh byg kan?? Hahahaha.. Tapi... Jujur aku cakap la.. Dalam Putrajaya. aku lom jumpa yang betul2 true rider. Paling kuat pun, mekap2 moto cam transformer. Tuka ejos. Tu la yang paling kuat agaknyer. Org nak bunyik, ko nak bunyik, tapi bila berembat, gear 2 aku tak abis lagi, korang dah tak dapat kejar, camne??

Aku tawu ramai budak Putrajaya boleh baca blog aku. Tapi mahap la. siyes aku cakap, korang sumer masih cam budak-budak baru naik. Cam baru pegang moto. Lu tgk budak gemok cikit, naik moto bunyik pumpam, mula la masing2 nak melalak. Jgn kata yang tuko ejos, yang std pon sama ikut menyalak. Cian Moto lu. Dah la std, tuan plak bongok paksa2 mesin kerja keras. Tade pasaan punya tuan moto. 

Weh!! Lu jumpe wa jalan-jalan kat Putrajaya tu, Lau meter lu takat 140-150, tuh tahap wa jalan2 biasa der. Wa throttle pun tak pulas sampai setengah lu tau?? Bukan main bangga dapat cucuk2 angin belakang moto wa. Tunduk cikit, potong nak jeling2 wa. Dunkshit. Wa baru pulas setengah pon, lu dah semput2 mau lari kan? Wa men tunduk?? Belum der. So takyah la berlagak sgt okeh?

Wa cakap ngan lu sebab wa main moto bukan dalam kelas wa. Wa pakai LC. budak-budak yang pakai LC mmg wa tak goyang, selagi wa dgr moto beliau std, wa tak kejar pon, buang masa. Tapi bila lu baru pakai FZ, pakai CBR 150, pakai Belang, tambah2 lak std, dah tu macam2 lak ngan wa, lu org mmg silap la... Pagi tadi wa baru bahan sebijik FZ 150 yang bajet transformer. Sebab ape lu potong wa ciap hi-rev kat wa?? Sebab lu tgk ada 3 bijik FZ lain yang dok cucuk belakang moto wa? Hahahaha.. 3 bijik tuh sumer dah kena ngan wa, bukan wa suh diorang dok cucuk2 wa pon.. Betul diorang dah full-throttle masa ikut belakang wa. Tapi wa blom.

Lu pakai betul safety, wa suspek dengan lu. Sesuai la dengan beginner macam lu. LAu lu jatuh pun tak la dead sgt. Kurang-kurang stakat sagat-sagat melecet jek. Biler wa ikut belakang lu, bukan main lu ciap lambai2 suh wa ikut belakang?? Ciap drop gear sumer?? Hahahaha. Mmg feveret wa la jumpe mangsa macam lu. Lu jgn tipu lau wa sakap wa nampak lu geleng kepala bila lu dah gear 5 pun, lu tak boleh lari lagi dari wa kan? Bila wa potong ape lu buat? Himpit wa rapat kat kereta? Ape bacol la lu nih. Dah la tak laju. Macam haram lak tuh perangai. Wa bukan cakap kosong. Wa dok Gombak dulu, nak kacau Honda Bulat pun wa goyang. Honda bulat der... lagi plak LC. Nih lau kat Putrajaya, wa ciap boleh nganjing lagi moto-moto atas kepada kelas gua.

Hape la budak-budak Putrajaya nih. Wa panggil budak bukan sebab lu org budak-budak. Tapi lu masih budak dalam dunia wa. Yang wa tak tahan, semalam wa kuo malam. pakcik naik SS. Ciap bawak beras lagi. Pon nak jugak men rev2 sebelah wa, bila wa sahut, bukan main jeling, senyum sinis. Adoi... PAkcik2... Dengan beras dalam bakul, plastik mydin lak tuh. Cube la pakcik bayangkan, lau pakcik jatuh ke, moto meragam ke.  Beras tuh tergelincir ke. Cane?? Cia beras tuh. Tapi tak tawu la kot pakcik kaya, tiap-tiap ari beli beras kan??

Apesal entry wa cam shilake arinih? Satu. Mud wa kelaut sejak dari malam tadi. Kedua, wa bosan ngan org2 putrajaya yang cam harem. Mentang-mentang lama dok dalam putrajaya, sumer org baru ko nak suh sujud kat kaki ko. LAu ko bagus tape. Nih adik gua pon lebih terel dari lu. Tiga. Sejak wa hilang meter RPM wa, wa mmg anti giler ngan budak Putrajaya. Wa dok KL. Dua tahun wa pasang meter tuh, tak penahnyer nak ilang. Cakap mana area moto selalu ilang wa park. Jgn kata moto, Meter pon tak penah nak ilang. Ni?? Baru duduk area tu sebulan ok? SEBULAN. Cam Shilake.

Bebantal Air Emosi.

Budak Degil

4 comments:

Pupel Liyana said...

DATANG BULAN LETUWWWWWWWWWWWWW
JOM SEKILO

Miss Tasantek said...

ahaha....rileks bro..
kite kan duduk kat kawasan orang
'educated' memang ginilah gaya orang 'educated'
corner overshot.

SYED NAHAR said...

hahahaha... hape la ko ni! ok pe putrajaya...

Hustler said...

Mak Andam :: Kejadah.. Hahahaha... Boleh2.. Kita Sekilo KAt jalan Kajang Belakang PICC tuh jom??

Tasantek :: Educated ke sampai paksa aku tiap-tiap bulan beli side mirror??

Abg Nahar :: Hahaha.. cannot go la ngan persekitaran. Gombak Lagik Besh, Hahahaha!!!